PHHaastrecht

Voor wie

Binnen onze psychologenpraktijk worden mensen van allerlei leeftijden behandeld. Onze doelgroepen worden vaak ingedeeld op leeftijd en dan gebruiken we deze indeling: kinderen,  jongeren, volwassenen en ouderen. Deze mensen zoeken hulp voor klachten op het emotionele vlak.

Wanneer er te veel emotie is (denk dan aan angsten, somberheid, woede of afkeer), komen mensen met klachten die daaruit ontstaan, naar onze praktijk. Wanneer de klachten in een bepaald patroon voorkomen kan dat een stoornis worden genoemd. We behandelen de stoornissen die in de DSM-5 (Diagnostic and Statistical Manual for Mental Disorders, 5e editie) staan omschreven. Als er bij een persoon sprake is van een gevaar voor de persoon zelf, of voor zijn of haar omgeving, verwijzen we mensen door naar instellingen die crisisopvang kunnen regelen of zelf aanbieden. PHHaastrecht heeft hier geen mogelijkheid voor. We hebben geen crisistelefoon of opnamemogelijkheid.
Onze praktijk is zes dagen per week geopend en ook zijn we in de avonden bereikbaar.

Mocht u in een crisissituatie verkeren, belt u dan 112 (‘hulpdiensten’)
of 0900-0113 (‘ik denk aan zelfmoord’).

Sinds de start van onze praktijk in 2007 werken we zonder wachtlijst. Mocht dit onverhoopt in 2020 voorkomen wordt u, als nieuwe cliënt, bij een wachttijd van 10 weken, direct verwezen naar een andere GGZ-aanbieder of naar uw zorgverzekeraar voor bemiddeling.

Werken bij PHHaastrecht? Bekijk hier onze vacatures.