Cliëntervaringen

Wat vinden cliënten van ons

Zorgkaart Nederland

Sinds de lancering van https://www.zorgkaartnederland.nl vragen we onze cliënten om een review achter te laten. Een beoordeling van hoe deze mens ons werk heeft ervaren. In 2015 was ons gemiddelde cijfer een 8,9, in 2016 was ons gemiddelde cijfer een 8,8. In 2017 was ons gemiddelde cijfer een 9,3 en in 2018 maar liefst een 9,6. Het afgelopen jaar 2019 heeft onze praktijk van verschillende cliënten een waardering van gemiddeld een 8,2 gekregen. Dit betekent in onze ogen dat mensen die bij ons zijn behandeld zich zo goed voelen dat ze het aandurven om zulke hoge cijfers te geven. Maar liefst 95% beveelt PHHaastrecht aan. Klik hier voor de pagina met waarderingscijfers over onze praktijk.

Hier wat reviews van 2020:
“Korte wachttijd, ik volg de beeldende therapie, beeldhouwen. Het is op een prettige locatie, boerderij van de zwager van Astrid v Jaarsveld. Deze zeer kundige psycholoog heeft ondekt dat voor veel clienten geldt dat een gesprek beter op gang komt tijdens het bezig zijn. Je kiest een speksteen en vanuit de steen probeer je iets te creeren wat je bezig houdt. Er is begonnen met een enkel dagdeel maar er is steeds meer belangstelling voor zodat er al verschillende beeldende therapeuten in dienst zijn gekomen. Hier ben je dus ook met gelijk gestemden, maar er wordt ook goed opgelet dat de onderlinge gesprekken een goede richting uit gaan. Het is echt een aanrader”
cijfer 9,3 op 2 maart 2020

“Goede hulp, veel empathie, veel tips en inzichten verkregen”
cijfer 9,2 op 27 maart 2020

“Ik ben zeer te vrede. De behandelaars nemen de tijd voor je en helpen je graag en tonen begrip en geven tips, leven mee. Ik voel me op me gemak”
cijfer 9,8 op 26 maart 2020

CQI

Een andere manier van het meten van cliëntervaringen gebeurt via het invullen van een cliënttevredenheidsindex, de CQi. Deze vragenlijst wordt aan alle cliënten aangeboden als onderdeel van het afsluiten van de behandeling. De waarderingen die op deze manier zijn verzameld geven een soortgelijk beeld. Tussen 1 januari 2016 en 31 december 2019 vulden 1759 mensen de vragenlijst in. Zij gaven de gehele behandeling gemiddeld een 8,1. Klik hier voor een bijlage met de cliënttevredenheidsscores. De scores geven wat ons betreft aan dat onze cliënten zeer tevreden zijn over onze ‘Bejegening’ (4,8 op een schaal van 1 tot en met 5) en de ‘Bereikbaarheid van de behandelaar’ (4,5 op een schaal van 1 tot en met 5). Voorts is men tevreden met de mogelijkheid tot ‘Samen beslissen’ (4,1 op een schaal van 1 tot en met 5), met de ‘Mogelijkheid betrekken familie of naasten’ (3,8 op een schaal van 1 tot en met 5), de ‘Uitvoering behandeling’ (4,2 op een schaal van 1 tot en met 5) en de ‘Informatie over de vragenlijsten’ (3,7 op een schaal van 1 tot en met 5). Binnen onze psychologenpraktijk werken geen artsen of verpleegkundigen. Informatie over medicatie wordt door psychologen niet gegeven, omdat onze kennis daartoe niet toereikend genoeg voor is. Het cijfer dat op deze schaal staat laten we dan ook buiten beschouwing.

Hier wat reviews van 2019:
“Alles is goed geregeld want je begint al met groep sessies en online (ik koos hier niet voor maar heb toch een groepsessie gedaan waar ik wat aan had) Dan heb je niet het idee dat je lang moet wachten (was ook niet lang). Goed bedacht dus. Ik heb uitgebreid gezocht naar een EMDR practioner, naar de achtergrond, opleiding en ervaring en kwam op deze uit en ik vond het fijn dat ik haar kreeg en ben zeer tevreden.”
CQi cijfer 8, vrouw, 60 jaar

“Ik heb de Joint Care-bijeenkomsten heel positief ervaren en het heeft mij veel inzicht gegeven. Hierdoor ben ik meer gaan begrijpen over emoties en de manier waarop ik ermee omga. Dit vond ik erg fijn. Alleen er staan nu geen nieuwe afspraken meer ingepland en ik merk dat ik het lastig vind om dan zelf contact te zoeken. Uiteraard ga ik dit wel doen, maar er is naar mij toe hier niets over gecommuniceerd en dat lijkt mij wel een beetje gek.”
CQi cijfer 7, vrouw 24 jaar